مهراز کارت، بیمه دندانپزشکی، کارت تخفیف دندانپزشکی

50% کاهش هزینه های دندانپزشکی، دندانپزشکی ارزان

مهراز کارت، بیمه دندانپزشکی، کارت تخفیف دندانپزشکی

50% کاهش هزینه های دندانپزشکی، دندانپزشکی ارزان

  • ۰
  • ۰

 هزینه عمل جراحی بینی

از رایج‌ترین جراحی‌‌های زیبایی، عمل بینی است که البته دلیل آن تنها بهبود ظاهر بینی نیست و مشکلاتی در بینی مثل مشکلات تنفسی فرد را وادار به عمل بینی می‌کند. همیشه قبل از قبل بینی نگرانی‌ها و سوالاتی برای بیمار وجود دارد. اگر این ابهامات رفع شود، ترس بیمار از عمل بینی از بین می‌رود. عمل بینی یا در اصطلاح رینوپلاستی به دلیل اصلاح فرم و مشکلات بینی انجام می‌شود.

از عواملی که بیشتر فرد را وادار می‌‌کند که برای اصلاح ظاهر بینی به پزشک مراجعه کند: بزرگ یا گوشتی بودن بینی، افتادگی نوک بینی، اصلاح کج یا انحراف بینی، قوز بینی، ایراداتی در نوک بینی است. اگرچه اغلب ایرادات بینی به صورت مادرزادی مثل انحراف بینی است اما برخی اوقات به دلیل حوادثی، بینی دچار آسیب و شکستگی شده و نیاز به عمل جراحی دارد. در اغلب مواقع اگر بیمار برای درمان به پزشک جراح مراجعه کند، پزشک در کنار رفع مواردی مثل انحراف بینی، به اصلاح ظاهر آن نیز اقدام می‌کند. انحراف بینی از عارضه‌هایی است که تنها راه رفع آن عمل زیبایی است و هیچ روش درمانی دیگری برای آن وجود ندارد.

آیا افرادی هستند که نباید جراحی بینی انجام دهند؟

افرادی که از نظر ذهنی با بینی خود مشکل دارند و به خودی خود بینی آنها مشکلی ندارد، بهتر است اقدام به جراحی نکنند. این افراد حتی با عمل بینی باز هم از بینی خود ناراضی هستند چون مشکل اصلی این افراد در ذهن آنها است نه در بینی آنها. مسئله اصلی این افراد در کمبود اعتماد به نفس است نه در بینی و ظاهر آنها.

افراد مبتلا به هموفیلی (انعقاد خون)، زنان باردار، زنانی که کمتر از 6 ماه از زمان زایمان آنها می‌گذرد، افرادی که اضافه وزن بسیار زیادی دارند، افرادی که ورزش سنگین و حرفه‌ای می‌کنند، افراد زیر 18 سال، افراد مسن و سالخورده، افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و افرادی که استعمال دخانیات در آنها زیاد است، نباید دست به عمل جراحی بینی بزنند.

افرادی که دچار کم خوبی شدید هستند نباید عمل جراحی انجام دهند و در ابتدا باید مشکل کم خونی این افراد درمان شود. علاوه بر این عمل جراحی در افراد مسن به دلیل ضخیم شدن پوست، افتادگی و بزرگ شدن بینی نتیجه مطلوبی به همراه ندارد.

افرادی که مبتلا به سینوزیت هستند منعی برای عمل جراحی بینی ندارند، چون عمل بینی ارتباطی با سینوس‌ها ندارد. علاوه بر این در مواردی، برخی مشکلات بینی مانند انحراف که منجر به سینوس شده است نیز درمان می‌شود.

مواردی که نیاز به مراجعه به پزشک گوش حلق بینی و یا جراح پلاستیک دارد:

  • مشکلات تنفسی و سخت بودن عمل تنفس
  • آبریزش یا خونریزی بی دلیل بینی
  • کج یا بد فرم بودن بینی
  • درد و ورم بینی و نواحی اطراف آن
  • انواع روش‌های جراحی بینی

جراحی بینی باز: در این حالت پزشک برای دسترسی بهتر به برشی در بینی ایجاد می‌کند. این روش جراحی رایج‌تر است چون معمولا نیاز است که تغییرات زیادی در ساختار بینی صورت گیرد. در این روش برشی بر روی بینی صورت می‌گیرد و پوست روی بینی برداشته می‌شود. نگرانی از بابت بخیه‌ها وجود ندارد چون بعد از مدتی از بین می‌روند. جراحی بینی باز توسط بیشتر جراحان انجام می‌شود چون دید بیشتری به کل بینی داشته و انجام اصلاحات به راحتی صورت می‌گیرد. علاوه بر این بررسی قرینه بودن بینی و رفع ایرادات راحت صورت می‌گیرد و نتیجه کار مطلوب‌تر خواهد بود.

جراحی بینی بسته: در جراحی بینی بسته تمامی مراحل جراحی از طریق سوراخ‌های بینی انجام می‌شود و برخلاف جراحی باز جای زخم وجود ندارد. جراح به کمک ابزار پوست بینی را بالا نگه می‌دارد تا بتواند اصلاحات لازم را بر روی بینی انجام دهد. تغییرات که در این روش بر روی بینی انجام می‌شود کمتر است که جراح دسترسی کمتری به نواحی بینی دارد. این روش بهتر است که برای تغییرات جزئی بینی انجام شود.

انواع بینی

بینی گوشتی: این نوع بینی دارای نوک پهن و چرب و پوست ضخیم است. بیمار همیشه این احتمال را می‌دهد که بعد از جراحی بینی به حالت اولیه خود برگردد. در حال حاضر به دلیل پیشرفت‌های پزشکی کمتر این حالت روی می‌دهد.

بینی استخوانی این نوع بینی‌ها اغلب باریک، غضروفی محکم دارند. قوز بینی، در بینی‌های استخوانی معمول‌تر است.

ویژگی‌های جراح بینی ماهر

مهم‌ترین کار هر فردی که تصمیم به عمل جراحی بینی دارد، انتخاب جراح مناسب است. یک جراح علاوه بر اینکه در کار خود ماهراست و نمونه‌های جراحی موفقی دارد باید صبور باشد. هر مدل بینی مناسب همه افراد نیست و باید به علم زیباشناسی و آناتومی صورت برای انتخاب مدل مناسب برای صورت هر بیمار دقت کند.

اگرچه سلیقه و نظر بیمار هم باید مدنظر گرفته شود. یک جراح حرفه‌ای تلاش می‌کند تا علاوه بر رفع ایرادات بینی، ظاهر آن را در طبیعی‌ترین حالت ممکن حفظ کند. بینی صاف و بدون قوس زیاد، اندازه‌های مناسب سوراخ بینی، کوچک نبودن بیش از حد نوک بینی، زاویه مناسب نوک بینی و لب‌ها از ویژگی‌های یک بینی طبیعی هستند.

در انتخاب پزشک حاذق دقت لازم را به خرج دهید چون یک پزشک غیر حرفه‌ای می‌تواند مشکلاتی مانند نامتقارن شدن بینی، مشکلات تنفسی، آسیب دیدن حس بویایی منجر شود.

آیا عمل بزرگ کردن بینی وجود دارد؟

بله اگرچه بیش از 90% عمل‌های زیبایی بینی برای کوچک کردن بینی است اما در مواردی نیاز به بزرگ کردن بینی است. کوچک بودن زیاد بینی می‌تواند مادرزادی یا به دلیل یک حادثه باشد. در این صورت پزشک با عمل پیوند استخوان یا پیوند غضروف بینی را بزرگ‌تر می‌کند تا تناسب بیشتری با فرم صورت داشته باشد.

  • مراقبت‌‌های بعد از عمل جراحی
  • از خندیدن و باز کردن بیش از حد دهان خودداری کنید.
  • به مدت دو هفته حتما عمل چسب زدن به بینی را انجام دهید.
  • به جای آب زدن به صورت از دستمال مرطوب استفاده کنید
  • حداقل یک تا دو ماه از عینک زدن خودداری کنید.
  • غذاهای نرم و مایعات مصرف کنید.
  • به پشت بخواهید و سعی کنید برای مدتی به پهلو نخوابید.
  • برای قسمت‌های کبود و متورم از کمپرس سرد استفاده کنید ولی مراقبت باشید به بینی فشار وارد نکنید.
  • در هنگام استراحت بالشی زیر سر خود قرار دهید تا سر بالاتر از بدن قرار گیرد.
     

کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با ما: بیمه دندانپزشکی

  • ۰۰/۰۵/۰۴
  • مهراز کارت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی