مهراز کارت، بیمه دندانپزشکی، کارت تخفیف دندانپزشکی

50% کاهش هزینه های دندانپزشکی، دندانپزشکی ارزان

مهراز کارت، بیمه دندانپزشکی، کارت تخفیف دندانپزشکی

50% کاهش هزینه های دندانپزشکی، دندانپزشکی ارزان

  • ۰
  • ۰


اعتماد به نفس به احساس باور به توانایی ها و باور درونی به خود تعریف می شود. اعتماد به نفس برای سلامت روانی هر فردی  اهمیت دارد. اعتماد به نفس یک دید کلی از خود است که باور دستیابی به یک هدف را بر اساس تجربیات گذشته در فرد ایجاد می‌کند و کمبود آن تاثیر منفی بر سلامتی و سبک زندگی افراد خواهد داشت.

یکی از فواید اعتماد به نفس جسارت و میل به امتحان کارهای جدید است. وقتی شخص به خود باور داشته باشد، تمایل بیشتری برای امتحان مسیرهای جدید دارد، به عبارت دیگر با وجود احساس اطمینان درونی، عملکرد بهتری خواهد داشت.

طبق تحقیقات تحسین کردن خود، اعتماد به نفس و میل به عملکرد بهتر را در فرد تقویت می‌کند همچنین شناسایی نقاط مثبت می تواند موجب ترقی و رشد هر شخصی شود. علاوه بر این هرچه اعتماد به نفس بیشتری در شخص ایجاد شود، ارزش بیشتری برای خود و زندگی و توانایی هایش قائل است.

 از دیگر فواید اعتماد به نفس می توان به احساس شادی و رضایت، ترس و اضطراب کمتر، احساس امنیت، آرامش روانی، انرژی و انگیزه برای تلاش و در نهایت موفقیت های بزرگ اشاره کرد. تقویت اعتماد به نفس چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد و باید در طولانی مدت و در شرایط مختلف اقداماتی برای تقویت آن صورت گیرد.

به خودتان برسید: هیچ شخصی با یک ظاهر ژولیده و نامرتب نمی‌تواند احساس خوبی داشته باشد. حمام کردن، لباس های خوب، موهای تمیز و زدن عطر به شما حس خوبی می دهد. رسیدگی به خود برای این است که به شما احساس خوبی بدهد،‌ پس نباید به دنبال تایید بیرونی افراد باشید.

آراستگی ظاهری یک از لازمه‌های رسیدن به اعتماد به نفس حقیقی است. سعی کنید حتی در روزهایی که حس و حال چندان خوبی هم ندارید، باز هم ظاهرتان مرتب باشد و آراسته باشید. اتفاقا آن روزهایی که بی‌حوصله‌ترید، بیشتر باید به این نکته توجه کنید.

اعتماد به نفس ترکیبی از سلامت جسمی و روحی و اجتماعی است. وقتی به لحاظ جسمی خودتان را دوست ندارید، احساس خوبی هم در مورد خودتان نخواهید داشت. زمانی را برای ایجاد عادات مثبت در زمینه‌ی برنامه‌ی غذایی، خواب و ورزش اختصاص بدهید. با مراقبت درست و اصولی از خودتان، اعتماد به نفس‌تان را نیز تقویت خواهید کرد. برای تقویت اعتماد به نفس توجه به نیازهای جسمی و روحی ضروری است.

روش‌های تقویت اعتماد به نفس

مثبت فکر کنید: با خود گفتگوی درونی مثبت داشته باشید. مثبت اندیشی از دلایل اصلی تقویت اعتماد به نفس است. بنابراین سعی کنید که از افکار خود آگاه باشید و ذهن خود را از چرخه افکار منفی آزاد کنید.

خودتان را هیچ فردی مقایسه نکنید: زمانی که متوجه می شوید در حال مقایسه کردن هستید، مچ خود را بگیرید. هر فردی زندگی خود را دارد. تنها خود را با خود و گذشته خود مقایسه کنید.

خود را دوست داشته باشید: قرار دادن نیازها و احساسات خود در اولویت یکی از روش هایی است که بر احساس و عملکرد شخص تاثیرگذار است. اگر شخصی به نیازهای خود بی توجهی کند، انگیزه ای برای انجام کارها نخواهد داشت. در واقع اهمیت دادن به خود، کمک کند تا احساس خوبی در فرد ایجاد شود.

صاف بایستید: اگر قوز کنید، به دیگران این حس را القاء می‌کنید که خجالتی هستید و به خودتان اعتماد ندارید. کسانی که صاف و چهارشانه می ایستند و سری رو به بالا، احساس اعتماد به نفس را در خود به وجود می آورند. همان طور که احساس بر رفتار شما تاثیر گذار است، رفتار نیز بر احساس تاثیر می‌گذارد. بنابراین سعی کنید که ظاهر یک فرد شاد و با اعتماد به نفس را به خود بگیرید. پژوهشگران دریافته‌اند که بهبود وضعیت و طرز ایستادن به‌سرعت روحیه و حال افراد را بهتر می‌کند. وقتی صاف می‌ایستید و خمیده نیستید، بلافاصله اعتماد به نفس بالا و روحیه بهتری در شما ایجاد می‌شود.

کمال گرا نباشید: مثبت‌نگر باشید اما کمال‌گرا نه. کمال‌گرایی افراد را فلج می‌کند و مانع این می‌شود فرد به به اهداف زندگی برسد. با مثبت بودن، هم در وجود خود احساس ارزشمندی را تجربه می‌کنید، هم دیگران نسبت به شما این حس را پیدا می‌کنند. البته برای مثبت بودن، هیچ الزامی به انجام کارهای بزرگ و خاص نیست. تنها کافی است انتظارات بیش از حد از خود نداشته باشید  و نگاه منطقی به زندگی داشته باشید.

ورزش کنید: شاید فکر کنید که ورزش کردن برای هر مشکلی تجویز می شود و در موردش اغراق شده است. اما واقعا ورزش کردن به شما حس خوبی می دهد و باعث تقویت اعتماد به نفس شما می شود. هر روز اگر زمان زیادی برای ورزش کردن ندارید، سه بار پیاده روی در هفته یا نرمش روزانه در منزل شروع کنید. رفتن به باشگاه ورزشی و شنا نیز در بهبود روحیه بسیار موثرند.

از منطقه راحتی خود خارج شوید: چیزهای جدیدی را امتحان کنید. باقی ماندن در منطقه‌ی راحتی و آسایش تجربه خوبی نیست و علاوه ‌بر آن مانع از رشد و پیشرفت و گسترش توانایی‌های ما می‌شود. از این به بعد سعی کنید تجربیات جدیدی به زندگی خود اضافه کنید، حتی یک تجربه کوچک مثل به کافی‌شاپ جدید سر بزنید یا از مسیر جدیدی به محل‌کارتان بروید یا هر روز ساعتی را برای یادگیری یک مهارت خاص بگذارید. بهترین راه‌حل، مواجه شدن با ترس‌های خود است. با انجام کاری که از فکر کردن به آن دچار استرس می‌شوید، می‌بینید که اعتماد به نفس‌تان افزایش پیدا می‌کند و حس بهتری نسبت به خود پیدا می‌کنید از منطقه امن‌تان بیرون بیایید و با ترس‌های‌تان روبرو شوید.

فهرستی شکرگزاری داشته باشید: برگه‌ای کاغذ بردارید و تمام چیزهای خوبی را که در زندگی دارید، بنویسید. بدون شک چیزهای زیادی برای نوشتن وجود دارد مثل استعدادها، امکانات و افراد و تجربیات خوبی که تاکنون در زندگی داشته‌اید. وقتی حال خوبی ندارید، به‌راحتی تمام چیزهای خوب را فراموش می‌کنید. بنابراین یادآوری آنها به خودتان لازم است.

نه بگویید: وقتی همیشه دیگر را الویت قرار می‌دهید، نباید انتظار داشته باشید که اعتماد به نفس خوبی داشته باشید. نه گفتن را یاد بگیرید. به دیگران یاد بدهید که به مرزهای شخصی شما احترام بگذارند. کمک کردن به دیگران نباید باعث آسیب روحی و جسمی به خود فرد شود و احساس بدی در او ایجاد کند.

کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با ما: بیمه دندانپزشکی

  • ۰۰/۰۵/۲۳
  • مهراز کارت

نظرات (۱)

درود روزتون بخیر
مطالب آموزنده و خیلی خوبی دارین
خوشحال میشم سری هم به سایت ما بزنید
باتشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی