مهراز کارت، بیمه دندانپزشکی، کارت تخفیف دندانپزشکی

50% کاهش هزینه های دندانپزشکی، دندانپزشکی ارزان

مهراز کارت، بیمه دندانپزشکی، کارت تخفیف دندانپزشکی

50% کاهش هزینه های دندانپزشکی، دندانپزشکی ارزان

  • ۰
  • ۰

پاکسازی پوست

انواع روش‌های پاکسازی پوست

پلینگ و پاکسازی پوست (Peeling) از روش‌‌هایی است که برای حفظ سلامت پوست توصیه می‌شود. در پاکسازی پوست، لایه‌ای از سطح پوست برداشته می‌شود که حاوی سلول‌‌های مرده و آلودگی‌ و چربی‌ها است. از آنجا که پوست صورت به نسبت دیگر قسمت‌های بدن بیشتر در معرض آلودگی و آفتاب قرار می‌گیرد و بیشترین تاثیر را نیز در ظاهر فرد دارد، باید مراقبت زیادی از آن کرد. پاکسازی پوست تنها برای افرادی که سلامت پوست خود را از دست داده‌اند نیست، حتی بهتر است پاکسازی از سنین جوانی انجام شود تا سلامت پوست بیشتر حفظ گردد.

از بین بردن چربی و آلودگی‌های روی پوست با پاکسازی مانع این می‌شود که این مواد تبدیل به جو‌ش‌های سر سیاه و آکنه شوند. پاکسازی همچنین باعث تسریع در خون‌رسانی و آبرسانی به پوست می‌شود. مراحل پاکسازی پوست در حالت کلی در کلینیک‌های پوست به صورت زیر است:

شستشو و تمیز کردن لایه سطحی پوست

پاکسازی و بخور برای برداشتن لایه‌های چربی و آلودگی

ماساژ پوست برای تسریع در خون‌رسانی و کلاژن‌سازی

استفاده از آبرسان و ماسک‌های مناسب برای هر پوست

فواید پاکسازی پوست

جوانسازی پوست

پاکسازی برای هر پوستی مناسب است

افزایش رطوبت پوست

از بین بردن جوش‌های سر سیاه

روشن سازی پوست و رفع تیرگی

رفع کردن لکه‌های پوستی

هزینه پایین نسبت به دیگر روش‌های درمانی

یک روش پیشگیری از بیماری‌های پوستی و پیری زودرس

علاوه بر این بعد از پاکسازی در صورت استفاده از محصولات پوست، این مواد به راحتی به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کرده و تاثیرات بیشتری خواهند داشت.

چه افرادی نباید از لایه‌برداری پوست استفاده کنند؟

افرادی که پوست حساس دارند بهتر است که دفعات لایه‌برداری را کم کرده و نهایت هفته‌ای یک بار پاکسازی پوست انجام دهند. افرادی که صورت‌های پر از جوش و آکنه دارند بهتر است در ابتدا اقدام به درمان این جوش‌ها کرده و سپس پاکسازی پوست انجام دهند.

اگر علاقه زیادی به برنزه کردن پوست خود دارید بهتر است که پاکسازی پوست را در این دوره انجام ندهید چون ممکن است باعث ایجاد لک‌هایی بر روی پوست گردد.

اگر پوست شما دچار آفتاب سوختگی یا جراحتی شده است باید بعد از درمان و بهبودی پوست، پاکسازی را انجام دهید، در غیر این صورت باعث گسترش التهاب یا عفونت پوست می‌شود.

توصیه می‌شود که پاکسازی پوست در کلینیک‌های تخصصی انجام شود تا از بروز چنین عوارضی جلوگیری شود و پوست نیز با صورت کامل و عمیقی پاکسازی گردد.

چرا باید در کلینک‌های پوست،‌ عمل پاکسازی پوست را انجام دهیم؟

اگرچه پاکسازی پوست را می‌توان در منزل نیز انجام داد اما افرادی که پوست‌های حساسی دارند یا نیاز به پاکسازی عمقی پوست هست، حتما باید به پزشک پوست و مو و کلینیک‌های زیبایی مراجعه کنند.

در کلینک‌ها برای هر پوست مواد مناسب برای همان پوست استفاده می‌شود که تاثیر بیشتری دارند. اما در پاکسازی پوست در منزل تنها داروهای گیاهی با تاثیرات کم در دسترس است. البته بهتر هم این است که در منزل به هیچ عنوان پاکسازی عمقی صورت نگیرد، زیرا ممکن است باعث آسیب به پوست شود.

در کلینیک‌ها به دلیل اینکه پاکسازی عمقی انجام می‌شود دفعات نیاز به پاکسازی نیز کمتر است.

به هیچ عنوان در آرایشگاه‌ها اقدام به پاکسازی پوست نکنید. این کار نیاز به آگاهی از نوع پوست و فیزیولوژی آن دارد. بنابراین حتی اگر عوارض خاصی نداشته باشد اما نتیجه لازم را هم نخواهید گرفت.

در پاکسازی پوست باید به چه نکاتی توجه کرد؟

پوست باید با آب ولرم شستشو داده شود. به هیچ عنوان از آب داغ استفاده نکنید.

برای شسشتو می‌توان از کرم یا ژل‌های پاکسازی استفاده کرد.

تنها زمانی از پاکسازی پوست نتیجه لازم به دست می‌آید که کرم‌ها و ماسک‌هایی متناسب با نوع پوست (پوست چرب، پوست مختلط، پوست خشک، پوست معمولی)، استفاده شود.

بعد از پاکسازی از حضور در مکان‌های گرم و معرض آفتاب خودداری کنید.

اگر پوست چرب است یا آلودگی بر روی آن زیاد است، بهتر است که یک بار به طور کامل سطح پوست را شستشو دهید و در مرحله بعد از اقدام به ماساژ، بخور و استفاده از ماسک نمایید.

برای برداشتن لایه‌های مرده پوست از اسکراب استفاده کنید.

بعد از شستشو حوله را با شدت بر روی پوست خود نکشید.

به آرامی کار کنید و با پوست خود را ملایمت رفتار کنید.

انواع روش‌های پاکسازی پوست

پیلینگ یک روش پاکسازی پوست با استفاده از مواد شیمیایی و اسکراب‌ها است. اگر پیلینگ اصولی و به تناوب انجام شود باعث بهبود جای جوش و چروک‌ها می‌شود.

میکرودرم یک روش درمانی برای زیبایی و پاکسازی پوست است. دستگاه میکرودرم به دو روش پودری و اوربیتال انجام می‌شود. در روش سلول‌های شاخی و مرده از روی پوست برداشته می‌شود و امکان ایجاد لایه‌های جدید فراهم می‌شود. علاوه بر این با کمک میکرودرم جوش‌های سرسیاه و لک‌های پوستی نیز برطرف می‌شوند. تاثیر میکرودرم نسبت به دیگر روش‌های مثل استفاده از مواد لایه‌بردار بسیار چشمگیرتر است. با توجه به نوع پوست شاید نیاز باشد که میکرودرم در چندین جلسه انجام شود تا لایه‌های مرده به تدریج برداشته شوند.

همان طور که گفته شد افرادی که دچار مشکلات پوستی مانند اگزما هستند، نباید میکرودرم انجام دهند. افرادی که بوتاکس انجام دهید تا سه روز بعد پاکسازی بر روی پوست انجام ندهند.

هیدرودرمی برای افرادی مناسب است که پوست حساسی دارند و با استفاده از آب و اکسیژن انجام می‌شود. هیدرودرمی بهترین روش آبرسانی به پوست است و سرم و ژل‌های آبرسان برای تقویت پوست استفاده می‌شود.

کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با ما: بیمه دندانپزشکی

  • ۰۰/۰۵/۰۹
  • مهراز کارت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی