مهراز کارت، بیمه دندانپزشکی، کارت تخفیف دندانپزشکی

50% کاهش هزینه های دندانپزشکی، دندانپزشکی ارزان

مهراز کارت، بیمه دندانپزشکی، کارت تخفیف دندانپزشکی

50% کاهش هزینه های دندانپزشکی، دندانپزشکی ارزان

  • ۰
  • ۰

جراحی افزایش طول تاج دندان

افزایش طول تاج دندان معمولاً به منظور ارتقاء سلامت بافت لثه یا آماده‌سازی دهان برای درمان‌های زیبایی یا ترمیمی انجام می‌شود. یکی از کاربردهای افزایش طول تاج دندان اصلاح لبخند لثه‌ای یعنی عارضه‌ای است که بافت اضافی لثه دندان‌ها را پوشش داده است. پس از افزایش طول تاج دندان و اصلاح فرم و میزان کردن استخوان و بافت لثه بخش بیشتری از دندان بیمار مشخص می‌شود. این درمان را می‌توان بر روی یک یا چند دندان و کل خط لثه انجام داد تا لبخندی زیبا بر روی لب‌های بیمار نقش بندد. در این عمل بافت لثه، استخوان یا هر دو برداشته می‌شود تا بخش بیشتری از ساختار دندان مشخص شود و درمان زیبایی یا ترمیمی نتیجه بهتری را به دست دهد.
اندازه استاندارد تاج دندان نسبت به لثه یکی از شاخصه های اصلی برای نگهداری هرچه بهتر بهداشت دهان و دندان ها است و به این منظور عمل جراحی افزایش طول تاج به منظور ترمیم و برای حفظ و سلامت دندان و حفظ بافت لثه و همچنین برای اصلاح خط لبخند هنگام لبخند زدن انجام می‌شود.
افزایش طول تاج دندان برخلاف بسیاری از درمان‌های دندانپزشکی زیبایی فقط باید یک بار انجام شود و پس از آن نیازی به هیچ‌گونه دستکاری یا تکرار عمل مشابه نیست. پس از این درمان علاوه بر این که لبخند متقارن‌تر و عریض‌تر می‌شود، سلامت دندان‌ها نیز ارتقاء می‌یابد. احتمال پوسیدگی دندان پس از بلندتر کردن تاج کاهش می‌یابد، چون بخش بیشتری از دندان مشخص است، تاثیر مسواک زدن و نخ کشیدن بیشتر می‌شود. این جراحی کوتاه است و معمولاً ظرف 30 تا 60 دقیقه کامل می‌شود.

دلایل انجام جراحی افزایش طول تاج دندان

ترمیم به دلیل شکستن قسمتی از دندان در اثر پوسیدگی دندان در روی خط لثه
کوتاه بودن طولدندان به طوری که نتوان به علت عدم استحکاک لازم عمل پرکردن و روکش دندان انجام داد.
در برخی مواقع پوسیدگی دندان موجب ازبین رفتن قسمتی از دندان و درنتیجه کوتاه شدن دندان میشود.
ترمیم لبخند لثه ای یا لیفت لثه: در برخی از افراد هنگام خندیدن قسمت عمده ای از لثه نمایان می شود، در این افراد با جراحی و عقب راندن لثه طول تاج دندان افزایش می یابد و هنگام خندیدن فرد، لثه دیگر نمایان نمی شود.

روش انجام جراحی طول تاج دندان

دندانپزشک برش‌های کوچکی را اطراف بافت نرم ایجاد می‌کند تا بتواند لثه‌ها را از دندان‌ها جدا کند. حتی اگر فقط یک دندان نیاز به درمان داشته باشد، دندان‎های مجاور نیز معمولاً تحت درمان قرار می‌گیرد تا اصلاح لبخند به شیوه‌ای یک‌دست انجام شود. دندانپزشک پس از جدا کردن لثه به ریشه‌های دندان و استخوان زیر آن دسترسی پیدا می‌کند.
پس از بی‌حس شدن ناحیه درمان، دندانپزشک میزان کردن و شکل دادن به بافت اضافی لثه و استخوان را شروع می‌کند. دندانپزشک ابتدا برش‌هایی را در بافت ایجاد می‌کند و لثه را از روی دندان کنار می‌زند. در اکثر موارد لازم است که مقدار کمی از بافت لثه نیز برداشته شود.

پس از آن که بخش کافی از ساختار دندان مشخص شد، دندانپزشک با محلول آب نمک (سالین) ناحیه را به خوبی شستشو می‌دهد و عمل را با بخیه زدن لثه تمام می‌کند. زخم جراحی گاهی با پانسمان مخصوصی بسته می‌شود. پس از این جراحی ساده بخش بیشتری از ساختار طبیعی دندان مشخص می‌شود و پایه بهتری برای یک روکش کارآمدتر و بادوام‌تر به دست می‌آید. پس از بلند شدن تاج دندان روکش روی آن گذاشته می‌شود.
یمار هنگام جراحی لثه به دلیل اعمال بی حسی موضعی دردی را متوجه نمی شود. البته، پس از برطرف شدن اثر بی حسی مقداری درد متوجه بیمار خواهد شد. این درد کاملاً قابل تحمل بوده و پس از چند ساعت از بین خواهد رفت. به طور کلی میزان درد دندان ها پس از جراحی لثه بستگی به مهارت دندانپزشک دارد. در صورتی که دندانپزشک از روش های تهاجمی تری برای نفوذ به بافت لثه استفاده کند، ممکن است درد بیشتری متوجه بیمار شود. از این رو توصیه می شود در انتخاب دندانپزشک خود نهایت دقت را انجام دهیم.
افزایش طول تاج دندان با لیزر یک روش مشابه لیفت لثه است، اما این روش برای ترمیم دندان شکسته و دندان هایی که زیر خط لثه دارای پر کردگی هستند و هم اکنون نیازمند درمان می باشند، انجام می شود. برای درمان این دندان ها لازم است که توانایی تمیز کردن و بستن دندان به نحو مناسب به یک ساختار دندان سالم وجود داشته باشد و به این منظور لازم است بتوان دندان را بطور واضح مشاهده کرد و مطمئن شد بستن دندان به سلامت لثه و استخوان سالم دندان آسیب وارد نمی کند. در هر جای دیگری که این روش درمانی توسط یک متخصص انجام شود، نیاز به یک جلسه درمانی جداگانه برای آن وجود دارد و شما نیاز دارید تا 6 هفته قبل از آماده شدن دندان برای روکش کردن صبر کنید و سپس به یک تا دو هفته زمان برای تکمیل درمان نیاز خواهید داشت.

مراقبت‌های بعد از جراحی طول تاج دندان

برای کاهش تورم بعد از عمل، لازم است که تا دو روز بعد از جراحی از یخ استفاده کنید. همچنین لازم است از دهانشویه استفاده کرده تا بافت لثه ضدعفونی شود. برای دریافت نوع مناسب دهانشویه با جراح خود مشورت کنید. تا زمان بهبودی نسبی، لازم است که بیمار از غذاها و سوپ های نرم و فاقد ادویه های تند استفاده کند تا از ملتهب شدن بافت لثه جلوگیری کند. ممکن است لازم باشد از داروهای مسکن ضد درد نیز در این دوران استفاده کنید.
محل جراحی را هرگز محکم مسواک نکنید برای مدتی باید مسواک نرم که فشاری به آن ناحیه وارد نکند مسواک کنید تا آسیبی به بخیه‌ها وارد نشود. اگر کمی خونریزی که به صورت خون آبه است مشاهده کردید نگران نباشد زیرا این علائم طبیعی بوده و جای نگرانی نیست. اما اگر میزان خون ریزی وسیع‌تر شد و زمان آن تداوم یافت کمی غیر طبیعی است باید به متخصص لثه مراجعه کنید تا بررسی لازم را انجام دهد.

کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با ما: بیمه دندانپزشکی

  • ۰۰/۰۶/۰۹
  • مهراز کارت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی