مهراز کارت، بیمه دندانپزشکی، کارت تخفیف دندانپزشکی

50% کاهش هزینه های دندانپزشکی، دندانپزشکی ارزان

مهراز کارت، بیمه دندانپزشکی، کارت تخفیف دندانپزشکی

50% کاهش هزینه های دندانپزشکی، دندانپزشکی ارزان

  • ۰
  • ۰

بوتاکس چیست
بوتاکس یک ماده تزریقی از سمی به نام بوتولینوم است. تزریق بوتاکس در زیر پوست باعث فلج شدن عضلات آن قسمت و از بین رفتن چین و چروک خواهد شد. بوتاکس در حال حاضر یکی از روش‌های از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پوست است.

دلیل اصلی ایجاد چین و چروک‌های صورت حرکت عضلات است. انواع محلول بوتاکس بسته به نوع برند آن در یک الی ده روز بعد از تزریق اثر خود را نشان خواهد داد.

بوتولینوم یک ماده سمی است اما متخصصان با ضعیف کردن این نوع سم و تزریق آن در دوز کم از آن استفاده زیبایی و درمانی می‌کنند. به گفته متخصصان اثر سم بوتولینوم موقتی است و اثر قوی‌ترین نوع آن نهایتا تا یک سال دوام دارد. تزریق سم بوتولینوم مانع آزاد شدن استیل کولین و در نتیجه مانع انقباض سلول های عضلانی می شود. در واقع سم تولید شده توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم A در لابراتوار بسیار ضعیف شده و از آن بوتاکس تولید می‌شود.

پزشک زیبایی مقدار مشخصی از بوتاکس را به ماهیچه تزریق می‌کند تا ماهیچه از کار بیفتد. بوتولینوم ماهیچه آن قسمت را از کار انداخته و بعد از چند روز قسمت مورد نظر به بهترین شکل خود را نشان می‌دهد. هنگامی که ماهیچه ها از حرکت بازایستند، ایجاد چین و چروک نیز متوقف می‌شود. بعد از تزریق بوتاکس، حرکت و انقباض ماهیچه‌ محدود شده و به استراحت دارند، به همین دلیل چین و چروک و خطوط ناحیه تزریق شده از بین می روند.

اولین استفاده‌ای که بعد از بوتاکس به ذهن‌ می‌رسد از بین بردن رفع چین و چروک‌های پوست مثل بوتاکس پیشانی، بوتاکس لب یا دور چشم است. اما با دلیل خاصیت بوتاکس که فلج کردن کردن عضله‌ها است، از آن برای درمان (درمان تعریق بیش از حد یا غیرطبیعی، درمان تنبلی چشم، کاهش میگرن، مشکلات مثانه و روده) هم استفاده می‌شود.

سم بوتولینوم نباید برای زنان باردار و شیرده یا افرادی که واکنش آلرژیک قبلی نسبت به دارو داشته‌اند استفاده شود.

سن مناسب برای تزریق بوتاکس چیست؟

سن مناسب انجام بوتاکس برای هر فردی با توجه به شرایط خاص او متفاوت است. اما به طور معمول در سی سالگی به بعد گردش سلولی و تولید کلاژن کندتر شده و علائم آن در پوست خود رانشان می‌دهد. هنگامی که چین و چروک در حال نشان دادن خود است، می‌توان تزریق بوتاکس را شروع کرد. بوتاکس امکان لیفت صورت را ندارد بنابراین در سنین بالا که پوست دچار افتادگی شده است، بوتاکس کمک زیادی نخواهد کرد. به همین دلیل بوتاکس برای سنین کمتر مناسب‌تر خواهد بود.

ماندگاری بوتاکس برای هر فردی متفاوت است. همچنین برند مورد استفاده بوتاکس در ماندگاری بوتاکس اثر دارد. اثر تزریق بوتاکس در یک تا ده روز قابل مشاهده است. هرچه کیفیت محلول بوتاکس بیشتر باشد، نتیجه دیرتر خود را نشان می‌دهد اما در عین حال ماندگاری آن بیشتر است.

بوتاکس را در چه قسمت هایی از صورت می توان تزریق کرد؟

گوشه چشم
خط بین ابرو
لیفت ابرو
خطوط پیشانی
خط ورم بینی
خطوط عمودی لب
لیفت گوشه های لب
خطوط عمودی گردن
فرو رفتگی ابرو

آیا بوتاکس باعث از بین رفتن حس در بخش تزریق شده می‌شود؟

بعد از تزریق بوتاکس، حس بخشی از تزریق در آن انجام شده به هیچ عنوان از بین نمی‌رود. بوتاکس برای از بین بردن چروک‌های صورت و گردن استفاده می‌شود و باعث ضعیف شدن عضلات آن برای مدت موقت می‌شود و تاثیری بر روی اعصاب ندارند.

تفاوت ژل و بوتاکس در چیست؟

بوتاکس عضلات را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما تزریق ژل یا فیلر برای پر کردن چین و چروک های پوست و زاویه سازی درست صورت است.

بوتاکس خاصیت فلج‌کنندگی دارد و در ناحیه پیشانی یا خط خنده و چشم بسیار استفاده می‌شود. فیلر یا ژل که خاصیت پرکنندگی دارد برای از بین بردن چین و چروک و حالت دهی گونه، چانه ، خط خنده و لب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در چه قسمت‌های از بوتاکس استفاده می‌شود؟

معمول‌ترین بخش هایی که بوتاکس تزریق می شود، اطراف ناحیه چشم، بین دو ابرو و پیشانی است. با ضعیف شدن عضلات این قسمت‌ها، عضلات امکان حرکت نداشته و چروکی بر روی پوست ایجاد نمی‌شود.
سوزن بوتاکس به قدری نازک است که اغلب افراد در حین تزریق متوجه آن نمی‌شوند یا تنها احساسی مانند خارش پیدا می‌کنند.

عوارض بوتاکس

تزریق بوتاکس باید توسط پزشک انجام شود و با مواد مرغوب و با توجه به شرایط فرد و در دوز مناسب صورت گیرد. در این صورت هیچ گونه عوارض خاصی نخواهد داشت. اگر با کبودی کمی روبرو شدید می‌توانید با قرار دادن کمپرس سرد یا یخ کبودی آن را کم کنید.

بوتاکس‌های نامرغوب خود باعث ایجاد مشکلاتی برای تزریق کننده می‌شوند مثل افتادگی پلک و ایجاد چروک‌های عمیق‌تر.

بعد از تزریق بوتاکس چه باید کرد؟

از حضور در برابر آفتاب مستقیم و مکان‌های گرم خودداری کنید.
بعد از تزریق بوتاکس بهتر است که چند ساعت استراحت کرده و دراز بکشید.
در صورت کبودی یک کیسه یخ بر روی محل کبودی بگذارید.
به مدت یک روز فعالیت بدنی زیاد نداشته باشید.
تا 24 ساعت از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار خودداری کنید.
محل مربوطه را به حال خود گذاشته و از دست زدن یا ماساژ دادن آن خودداری کنید.

کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با ما: بیمه دندانپزشکی

  • ۰۰/۰۵/۱۸
  • مهراز کارت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی